Sport i jego wpływ na zdrowie nastolatka.~ 3 min

0
370

Czy sport może mieć jakikolwiek większy wpływ na rozwój dorastającej osoby? Jeśli tak, to jaki?

Z kilku źródeł jak i z własnego doświadczenia wiem, iż sport posiada bardzo pozytywne działanie na rozwój fizyczny i psychiczny człowieka. Jaki to wpływ? Przekonajcie się sami! 

zdrowy nastolatek 

Sport alternatywą dla używek!!!

Często widuje się młode osoby sięgające po alkohol, narkotyki i inne używki szkodzące ich zdrowiu. Wyobraźcie sobie teraz przypadek, w którym nastoletni chłopak bądź dziewczyna zarażona zostaje pasją do sportu. Postanawia zrobić wszystko, aby być najlepszą/ym w danej dyscyplinie. Liczne treningi i chęć pozyskania jak najlepszej kondycji fizycznej z pewnością odciągnie go lub ją od sięgania po używki!

Uprawianie ulubionej dyscypliny sportowej znacznie wpływa na sposób myślenia. Jeśli młody sportowiec zostanie odpowiednio zmotywowany i naprowadzony na odpowiednie tory, zagnieździ w swojej głowie marzenie/cel, którym prawdopodobnie będzie osiągnięcia mistrzostwa. Wszystkie myśli skierowane będą ku spełnieniu danego marzenia, a dzięki temu ochota na przeróżne głupoty jest o wiele mniejsza.

Ludzie bez pasji nie żyją, lecz egzystują.

sport używka

Sport to zdrowie!

Żyjemy w świecie pochłoniętym przez social media, fastfoody, a media reklamują w większości przypadków to co niezdrowe. Spora liczba nastolatków boryka się z upośledzeniami kręgosłupa, depresją i innymi schorzeniami. Zaangażowanie ciała w aktywnościach fizycznych takich jak trening kalisteniki, bieganie, yoga, sporty zespołowe i wiele innych znacząco poprawia ogólne zdrowie!

Często zapominamy o ogromnym wpływie sportu na zdrowie i rozwój psychiczny młodzieży. Treningi i zdrowa rywalizacja, będąca nieodłącznym aspektem każdej dyscypliny, rozwija wytrwałość, samodyscyplinę oraz pewność siebie! Na własnym przykładzie moge stwierdzić, że sport pozwala znacząco zwiększyć radość czerpaną z życia i ulepszać wiele ważnych cech, które mogą przydać się w dorosłym życiu.

Uprawianie sportu ( jeśli robi się to z głową ) wiąże się oczywiście z rozciąganiem i pracą nad mobilnością. Ulepszanie swej gibkości korzystnie wpływa na kręgosłup i ruchowość wszystkich stawów. Myślę, że jest dobre rozwiązanie dla dzisiejszej, „zasiedziałej” młodzieży.

Ponadto treningi powodują wydzielanie endomorfin! Te genialne hormony, są odpowiedzialne za nasze dobre samopoczucie. Chciałbyś każdego dnia wstawać prawą nogą i być pełnym pozytywnej energii człowiekiem? Zatem treningi powinny być częścią twojej porannej rutyny. Z sportem depresja Ci nie straszna!

endomorfiny

Jakich sportów powinieneś unikać, gdy dorastasz?

Okres dojrzewania rządzi się swoimi prawami, a rozwijający się organizm jest podatny na wiele uszkodzeń. Osobiście zdecydowanie odradzam wykonywania w tym okresie treningów siłowych opartych na podnoszeniu jakichkolwiek ciężarów. Może mieć to zły wpływ na rozwój ciała, obciążając kręgosłup i stawy osoby trenującej. Polecam skupić się raczej na treningu z własną masą ciała, który w sposób naturalny rozwija sylwetkę i buduje siłę funkcjonalną. Po ukończeniu okresu dojrzewania bez problemu możemy wziąć się za machanie sztangą czy hantlami.

weightlift